4. 5. 2020

Mecom má problém. Najprv listéria, teraz rakovinotvorné éčka

Spoločnosť MECOM GROUP s.r.o. uvádza klamlivé informácie na obaloch svojich výrobkov. Už v minulosti sa potvrdilo, že mäsové výrobky známej Penťáckej firmy Mecom obsahovali nebezpečnú baktériu Listeriu monocytogenes. V minulosti na škandály týkajúce sa zavádzajúcich informácií na obaloch výrobkov firmy Mecom (konkrétne sa jednalo o Poľovnícke salámy) upozornil JUDr. Václav Nedvěd.

Spoločnosť MECOM GROUP s.r.o. sa ale nepoučila. Aktuálne uvádza klamlivé označenie na výrobku NATUR Vysočina 100g, kde na prednej strane obalu uvádza, že mäsový produkt je „bez éčok“, a ďalej – bez: konzervatvov, stabilizátorov, pridaných fosforečnanov, zvýrazňovača chuti, umelých farbív.

Avšak na zadnej strane obalu je na etikete v zložení výrobku uvedený antioxidant E316 a konzervačné látky E250.

Antioxidant E316 – Erythorban sodný (soľ kyseliny izoaskorbovej) sa používa v zásade ako lacnejšia náhrada kyseliny askorbovej. V celej EÚ je povolený v obmedzenom množstve.

Konzervačná látka E250 – dusitan sodný – patrí do skupiny stabilizátorov a je používaný v naloženom mäse, slanine, párkoch, šunkách, špekačkách a v ďalších potravinách. Dusitany obsiahnuté v mäsových výrobkoch môžu viesť k vzniku malého množstva silne karcinogénnych nitrozlúčenín.

Tieto zlúčeniny vznikajú najmä za vysokých teplôt, napr. pri smažení slaniny. K podobnej chemickej reakcii môže dôjsť aj v žalúdku. Niektoré štúdie hovoria o súvislosti konzumácie týchto produktov so vznikom rakoviny žalúdka.

Produkt je na prednej strane popísaný ako NATUR Vysočina „bez éčok“, bez konzervantov, stabilizátorov, atď., avšak faktické zloženie na zadnej strane uvádza, že výrobok obsahuje konzervačnú látku a stabilizátory. Takto označený výrobok zavádza spotrebiteľov a nie je jasné, ktorý údaj uvádza pravdivé informácie.

Prax spoločnosti MECOM GROUP s.r.o. ohľadom klamlivého značenie svojich výrobkov je opakujúca sa a je v hrubom rozpore s dobrými mravmi. Predmetná spoločnosť týmto svojím konaním získava značnú výhodu oproti konkurencii a to vďaka zavádzaniu spotrebiteľov.